center


Navigare necesse est

Navigare necesse estAlbert Einsteintől 1916-ban, Az általános relativitáselmélet alapjai című tanulmánya kapcsán megkérdezték, hogyan tud nagy bonyolultságú gyakorlati problémákkal elméletben foglalkozni. Einstein azt felelte: mindent le kell egyszerűsíteni, amennyire csak lehet, de nem jobban.

Egy fotót a gázszámlával
Egyszerűsíteni tehát. Mindez nemcsak a gyakorlati problémák elméleti megoldásaira, de a szervezetek munkaszervezésére, kommunikációs technikájára is igaz. Néha persze a végletekig egyszerűsítenek, vagy éppen túlszervezéssel kuszálják össze a szálakat, önmaguk emelve gátat a kommunikáció útjába. Ez történt a kilencvenes években, amikor az egyik közép-európai kormány arra keresett megoldást, mit tegyen, hogy az országlakók közelebb érezzék magukhoz a kormányt és annak munkáját. A 16 ezer dollárért elkészített javaslat szerint a miniszterelnököt le kell fényképezni, amint a nép körében szorgoskodik. A fotót pedig abban a borítékban kell eljuttatni az emberekhez, amelyben a víz, a villany, vagy a gázszámlát kapják meg...

Lépj a fűre!
Ahol léteznek stratégiai elképzelések, ahol profizmusra törekszenek, ott ugyanolyan szükség van pr-szakemberekre és pr-tanácsadókra, mint könyvelőkre és pénzügyesekre. Thomas Thompson, az egyik torontói városi park igazgatója egy szép napon megfizethetetlen értékű médianyilvánosságot szerzett cégének és önmagának, amikor a parkban jó néhány, Lépj a fűre! feliratú táblát helyeztetett el. Vállalkozásainkban, városainkban mindannyiunknak ki kell tennünk a legmegfelelőbb feliratokkal ellátott valódi és jelképes tábláinkat. Ehhez a szükséges tudnivalók könyvtárainkban beszerezhetők, a szerszámok a barkácsboltokban megvásárolhatók. Közben keletkezett kisebb sérüléseinket pedig akár házilag is rendbe tudjuk hozni.

Ennél jobb megoldásként az efféle feliratokra, táblákra és kommunikációs útjelzők elkészítésére szakosodott tanácsadókra és ügynökségekre számíthatunk.

Ehhez ajánlom jó szívvel a Magellán PR megbízható, értékteremtő és értékálló szolgáltatásait!

Mert hajózni a kommunikációs vizeken is szükséges.

Balogh P. Ferenc
cégvezető